THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, September 7, 2010

8 September aku start cuti ~ lalalala


Hari ni 7 september...
Esok 8 September = start coooti...yeah..!!
aku cuti sampai 19hb, boleh bayang tahap kemalasan aku nak masuk keje Isnin nnti..hehe
(hope abg encem aku leh kejutkan aku dengan sedikit garang sebab biasanya kalau die kejut, aku akan makin tido lena sebab suaranya mendayu2 seolah2 sedang mendodoi aku...hikhikhik)

Sahur pagi ni aku amat hepy,
sebab aku berjaya makan seketul ayam masak kuning..yeahh..!!
"Cehhh, aku makan ayam 13 ketol xkecoh pon....??!! Ape yg hepynya???"
mesti tu suara hati korg kan..kan..kan.... opss...terfitnah lak...
xpe2...kejaaaap je lagi aku mintak maaf yer..

xdelah...bagi aku,
Ni adalah satu perkembangan yg amat baik utk aku yg mengalami morning + afternoon + evening + nite sickness nih...
pendek kata whole day sickness..huhuhu..
Apa yg aku makan?
Aku cuma makan buah, bubur, kgkdg roti, susu, wafer, koko krunch..kurma.. and yg pastinya, 80% drpd aku makan akan kuar sebagai muntah...
moga2 nutrient2 dalam makanan tu sempat diserap utk dijadikan bekalan tenaga utk anak aku....

Lembik kan? ape nak buat...
Aku mmg spesis de masalah ngan pemakanan selama ni,
Keadaan skrg menyebabkan masalah tu bertambah bermasalah..huhu
Tp aku x kate aku benci dgn keadaan skrg tau..
Aku redha dan bersyukur, sebab Allah bagi rezki amat mahal dan berharga untuk aku n suamiku....

Kerap aku bertanya pd diri sendiri,
"Kenapalah aku lembik n lemah bebenor nih..."
"Cubalah lawan....!!"
"Sudah...dah habis smua senjata aku pakai.."
Tahap ni jer yg aku mampu bertahan...

Tu yg membuatkan aku berpikir sejenak...
"mungkin....aku susah semasa mengandungkan anak ini,
malah mungkin juga semasa melahirkan nnti...
tp dgn izin Allah, mungkin aku senang semasa membesarkannya kelak..."
Alhamdulillah, jika itu yg terjadi...
Setiap kesusahan pasti ada kesenangan kan...
Allah xkan menyeksa hamba2Nya....

Lagi 3hari dah nak raye....
Aku dah nak bergerak lik Sabak esok insyaALLAH...
Dikesempatan ni aku nak ucap Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin...
Kalau ade dosa aku, maafkan n ampunkan lah... (ade ker? aku kan baik)
Aku pon dah maafkan semua salah silap korang..
Moga raya ini, hati kite suci dari dosa....aminn...

Moga ketemu lagi di Ramadhan akan datang...
Ahlan wa sahlan...

0 oranges :):