THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, July 12, 2009

Aku pi Sg Petani


Malam 9/7 jam 8.30,
aku bertolak ke Komuter Serdang dengan bantuan kawan2 aku (time kasih ina, m n ayu..korg sanggup berbuka puasa lambat sebab tolong aku)...then aku nek train ke Plaza Rakyat o dengan nama glamer nyer, Perhentian PUDU sebab malam ni aku akan bergerak ke Sg Petani, tanah tumpah kelahiran ku...Yeahh..!!!


Bas aku bergerak kol11 malam..aku pilih TRANSnasional coz senang nak dapatkan tiket, juz beli kat stesen myk PETRONAS serdang ni je..sesetengah org kate tiket ke Sg Petani bleh beli kat PUDU jer, sentiasa de tapi aku xsuke camtu..aku suka yg terancang supaya aku xmembazir masa n senang nak informkan parents aku awal2 supaya diorg xrisau..

Tepat jam 3.25am, 10/7..
tiba di Plaza tol Taman Sejati Indah, Tikam batu.. Baru nak contact kakmah, mujurlah sekali call jer dah terus angkat... Kesian kat pakcik sorang yang tunggu sekali dengan aku, lepas bbrapa kali contact wife die, baru dapat.. Aku habiskan masa menunggu aku bersembang dengan die... Peramah gile pakcik tu, tapi lupe lak tanya nama..hehe.. Die kate setiap hujung minggu die berulang alik dari Sg Petani ke kL utk berjumpa dengan family tercinta..huhu..rupa2nya die kena tukar tempat keje ke kL 7bulan lepas. Disebabkan
diorg dah beli rumah n selesa tinggal kat Sg Petani, jadi cuma pakcik tu yg berpindah ke kL. Pe yg aku xsangka2, pakcik tu kate, sepanjang 7bulan ni ramai die jumpa org senasib die, de yg dari Melaka, N9, kL n selangor.. smuanya balik hujung minggu jumpa family. Xsempat nak sembang lama, Kmah pon sampai dengan Onah...tinggallah pakcik tu sengsorang..

Dah terlalu kerap crite2 camtu aku dengar akhir2 ni, n aku rase mebe aku akan join the group xlama lagi...sebab crite2 camtu seolah2 memberi dorongan, menguatkan lagi keputusan yang aku nak buat dalam masa terdekat ni...

NIAT of coz lah dah de, yang pertama sekali,
RANCANGAN dah ade,
cuma de beberapa halangan yang terpaksa kami tempuhi dengan USAHA GIGIH,
sebelum kami dapat BERTAWAKAL,
agar rancangan kami bertukar menjadi keputusan
yang bakal merubah kehidupan kami selepas ini..

Perubahan yang macam mana..?? Aku doakan perubahan yang boleh membimbing aku menjadi seorang yang lebih tabah, bertanggungjawab n sabar...serta semakin dekat dengan-Nya...sebab tanpa keizinan-Nya, kami hanya insan yang lemah...

Pe2pon....kite tunggu dan lihat....

Ahlan wa sahlan ~~

0 oranges :):